Arrangementer

Tilmelding til arrangementer.

Man kan altid tilmelde sig til arrangementer på enten tlf eller e-mail.
Hvis man vil tilmelde sig på e-mail kan adresserne findes på siden bestyrelse, som er her.
Eller på siden konsulenter, som er her

KREDSTELEFON

Vi har oprettet en kredstelefon. Her kan du høre, hvad der sker i vores kreds og få oplysning om nye aktiviteter.
Herved kan du via din telefon få fornemmelse af, hvad der sker på kreds niveau.
Ring på telefon 70 22 32 01.
Du kan ikke lægge besked på dette nummer men blot høre meddelelserne og lægge på.

Temaklubben Vejle .29/11.

Indbyder til møde tirsdag d. 29/11 kl. 13,30-15,30 på Solgaven. Temaet bliver advendts hygge, med beboere og dagbrugere. Pris kr. 25 kr. Tilmelding senest 22/11, til. Anne Lise Pedersen på tlf. 75 65 00 09.

Kolding og Fredericia Temaklub.28/11.

                             Ostesmagning i Kolding for medlemmer og ledsagere fra Fredericia og Kolding.
Mandag d.28/11  kl. 19,00-21,00, indbydes til ostesmagning ved Flemming fra ostebutikken i Kolding.
Vi mødes i Kolding selvhjælps lokaler Banegårdspladsen 2 i Kolding.
Pris pr. deltager50 kr.
Tilmelding må ske senest 21/11 til
Tove tlf. 25 69 44 39 eller Inge Mette tlf. 40 91 54 78
M.V. Bestyrelsen og lokalkonsulenterne.

Vejle Temaklub.7/12.

Indbyder medlemmer med ledsager, til årets traditionelle julefrokost, med underholdning af Kim Sjøgreen, onsdag d. 7/12 kl. 11,30 til 14,30, på Solgaven i Vejle. Tilmeldingen, der er bindende. Må ske senest 30/11til: Anne Lise Pedersen på tlf: 75 65 00 09 eller Mail: alp@blind.dk
Bestyrelsen giver klubbens tilmeldte denne aktivitet gratis i år.
V.H.
Bestyrelsen og klubværter.

Horsens-Hedensted Temaklub.6/12.

Indbyder medlemmer med ledsager til årets traditionelle julefrokost, med lille banko spil eller let underholdning, tirsdag d. 6/12 kl. 13-00 til 17,00 på, Hedensted Sognegård, Bytorvet 20, Hedensted. Der vil være fælles bus tur retur fra Horsens banegård overfor posthuset kl. 12,30. Tilmeldingen, der er bindende. Må ske senest 28/11 til: Anne Lise Pedersen på tlf. 75 65 00 09 eller mail: alp@blind.dk
Bestyrelsen giver klubbens tilmeldte denne aktivitet gratis i år.

V. H.
Bestyrelsen med klubværter.
 

Temaklubben Fredericia og Kolding.5/12 og 13/12.

Der indbydes til julefrokost mandag d.5. dec.kl.12- 16  på Fuglsangcenteret Søndermarksvej 150 Fredericia
Tirsdag d.13.dec.kl.12-16  på Den Gyldne Hane ved Geografisk Have i Kolding.
Vi sørger for lækker mad, i kommer med godt humør, medbring en pakke til ca.30 kr. så spiller vi pakkespil.
Inviter også gerne en ledsager med.
Nå ja, prisen.
Gratis.
Tilmelding sker til
Tove tlf. 25 69 44 39 eller Inge Mette tlf. 40 91 54 78

V.H.
Bestyrelsen med klubværter.

Fald med held11/2

Flere har ønsket kurset, Fald med held genopslået.
Det sker d. 11/2  kl. 10,30 14,30 på Solgaven i Vejle.
Læs mere blad 16 eller på denne side.

Kreds Syd-Østjylland

Konsulent for Vejle, Hedensted og Horsens ophører den 31. december 2022
Konsulent Anne Lise Pedersen har valgt at takke af og gå på pension, efter 43 år i stillingen som konsulent! Anne Lise fratræder sin stilling med virkning fra 31. december 2022. Stor tak til Anne Lise, der i alle årene har været dybt engageret både i sit arbejde som konsulent , som hun har bestridt på fornemmeste vis, men i høj grad også i Dansk Blindesamfund på rigtig mange forskellige områder. Her skal blot nævnes kredsbestyrelsesarbejdet, Solgaven, klubarbejdet og meget mere. Heldigvis så slipper Anne Lise ikke sit engagement i DBS helt, idet hun fortsat vil varetage temaklubberne i Horsens, Hedensted og Vejle.
 
Ny konsulent pr. 1. december 2022
Det er med stor glæde, at vi samtidig kan fortælle, at Tanja Vegeberg Sørensen bliver ny konsulent for Vejle, Hedensted og Horsens. Tanja tiltræder stillingen pr. 1. december 2022. Mange kender allerede Tanja, idet hun aktuelt er suppleant i kredsbestyrelsen udover at Tanja gennem de sidste 15 år har været aktiv indenfor forskellige områder af DBS, bl.a. som informatør, FU medlem i 6 år, frivillig rådgiver på Synslinjen og mangeårig medlem af Fritids- og Kulturudvalget.
Tanja vil senere præsentere sig selv her i medlemsbladet.
V.H.
DBS konsulent ordningen, ved regionskonsulent  Helle Riley, Kredsformand Jan Eliasen med bestyrelse, samt lokalkonsulent.

Juletræs fest for familier med børn:

Højt fra træets grønne top (Fysisk)
Lørdag den 10. december 2022 kl. 14:00 – 17:00 på henholdsvis Fuglsangcentret, Fredericia og Handicaporganisationernes Hus i Høje Tåstrup.

Du og din familie – børn, børnebørn, oldebørn og svigerbørn inviteres til en rigtig hyggelig og traditionel juletræsfest.
Der vil være varm kakao, kaffe, gløgg, æbleskiver, julesmåkager, levende julemusik, juletræet med sin pynt, godteposer til børnene og julemanden har lovet at komme forbi og danse med om træet.

VI holder juletræsfest to steder – nemlig på Fuglsangcentret, Søndermarksvej 150, Fredericia og i Handicaporganisationernes Hus, Blekinge Boulevard 2, Høje Taastrup, så julemanden får travlt.

Pris: 50,- kr. for voksne. Børn under 16 år deltager gratis og får selvfølgelig en godtepose.

På Fuglsangcentret er der mulighed for at booke overnatning for egen regning. Vi har reserveret 15 værelser, så det er først til mølle. Du skal selv kontakte reception (76 20 21 00) og booke dit værelse. Husk du ikke automatisk er tilmeldt juletræsfesten, når du booker værelse.

Tilmelding:
Sidste frist for tilmelding er torsdag den 24. november. Ved tilmelding har vi brug for antal voksne og antal børn under 16 år samt evt. diæt eller allergi.

Vil du med på Fuglsangcentret skal du sende din tilmelding til kursusafdelingen@blind.dk  Har du i øvrigt spørgsmål så kontakt Gitte Micheelsen på gmi@blind.dk eller 92 82 29 31.

Vil du med i Handicaporganisationernes Hus skal du tilmelde dig til Marlene Jørgensen på aktivitet@blind.dk eller 92 15 22 40. 
 
HO HO HO på gensyn.

Bustur til Hartzen, sammen med Syd og sydvestsamt sydøstjylland.

Bustur til Hartzen, sammen med Syd og sydvestsamt sydøstjylland.

6 Dags tur til Harzen med næsten all-inklusiv.
Fra den 24. juli til 29. juli 2023

Opsamlingssteder: 
Fredericia Banegård P-pladsen 9.00, 
Hylkedal Vest 9.30, 
McDonalds afkørsel 70 Åbenrå 9.45

Der er morgenmad, frokost og aftensmad incl. 1 genstand pr spisning hver dag.
Kaffe og kage er incl. 
I bussen derned og hjem er der fri drikkelse af øl, vand, vin og bitter samt Irish Coffee.

Info: 
Du er selvhjulpen eller har ledsager med.
Evt. rejselegat kan søges på Hovedkontoret til ledsager.
Du finder selv ud af transport til opsamlingssted.
Tilmelding til Gert Weingardt på 53816616 eller 53146616
Der er 15 pladser pr kreds, så først til mølle.
Tilmelding senest 24. april 2023
Fuld programbeskrivelse kan rekvireres på mail på gsw@blind.dk

Dag 1.
Ankomst Braunlage, indkvartering, velkomstdrink og middag.

Dag 2.
Tur til Wurmberg svævebane op og ned, udsigt fra bjerget, derefter til Bad Harzburg hvor trætop vandring kan prøves.
Svævebane igen til restaurant Burgberg, borgruiner ses, retur med svævebane og til hotel.

Dag 3.
Besøg likørfabrik incl. gave, derefter til djævlemuren videre til Hexentansplatz (frokost). 
sidste stop er Westernbyen Pullman City Harz med Wild West show. (kaffe)

Dag 4.
Stavkirken i Hanenklee, derefter by rundvisning i Goslar. 
Kongeriget Romkerhall besøges med rundvisning. Incl. visum og overdådig kage. 

Dag 5.
By rundvisning i Wernigerode med rejseleder. Bytoget til Wernigerode slot (frokost).
Bytoget retur. Videre til Rappbode Dæmning og tur på hængebro.
Turen slutter med flodbåden på søen med livemusik. Kaffe incl.

Dag 6
Hjemtur.

Prisen for alt sammen incl. alle ture/besøg, mad, drikkelse i bus, 1 genstand til maden, ophold, super godt humør
er bare 6275,-kr. pr. pers. Ønskes enkeltværelse er tillæg 450,-kr.
Betaling til Gert Weingardt til kontonr. 6233-14015256.
Ved tilmelding betales depositum 1000,-kr pr. pers.

V. H. Bestyrelsen i DBs Sydøstjylland.

Folkeoplysning i kredsen.

Det er lykkedes at samle hold til:
Litteratur, Lokal historie, via AOF Horsens.
Pilatis hold via Sundheds teamet Horsens Kommune.
Mad holdet på Langelinie Skole, Strandvejen 2, Vejle mandage kl. 17,00-19,30 i ulige uger, haft afbud fra tilmeldt. Derfor kkan holdet ikke starte op før vi har 2 deltagere mere.

V.H.
Bestyrelsen og lokalkonsulenter.